Pages

Subscribe Twitter

vrijdag 16 oktober 2009

Bakkie gaat boven Hyves

Samen koffie drinken blijkt nog altijd een populair middel onder jongeren om onderlinge contacten te verstevigen. Waar sociale netwerken als Hyves en Twitter ervoor zorgen dat we elkaar altijd kunnen bereiken en constant weten waar onze `vrienden' zijn, zien jongeren nog altijd een duidelijk verschil tussen online contacten en hun èchte vrienden met wie ze graag bijkletsen onder het genot van `een bakkie'. Dit blijkt uit een onderzoek onder jongeren tussen 18 en 35 jaar dat werd uitgevoerd door `Toet en Onderzoek', in opdracht van Douwe Egberts. Het onderzoek was voor Douwe Egberts aanleiding tot de introductie van de DE Koffiekring op Hyves. Met deze speciale gadget wordt het mogelijk om met enkele klikken van de muis je echte vrienden te filteren uit je Hyves-vrienden. Je ziet bovendien direct hoe zij hun koffie het liefst drinken. Een afspraak om eens fijn bij te kletsen is vervolgens snel gemaakt. Als je vervolgens naar één van de Douwe Egberts Koffie Café's gaat, krijg je de tweede kop koffie gratis. Dat de DE Koffiekring Hyves campagne gewaardeerd wordt, blijkt uit het snel groeiende aantal gebruikers sinds de lancering eind september. In het Douwe Egberts Koffie onderzoek werd jongeren onder meer gevraagd naar hun koffiegewoontes en -beleving. Behalve naar de lekkerste koffievariant (cappuccino, volgens 34 procent van de ondervraagde jongeren) werd hen echter ook gevraagd hoe zij onderlinge contacten onderhouden. Een op de vijf jongeren geeft aan dat online netwerken voor hen drempelverlagend werken bij het aangaan van nieuwe contacten.

0 reacties:

Een reactie posten