Pages

Subscribe Twitter

woensdag 23 september 2009

Ikea meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland

Ikea is verkozen tot het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland. Dit heeft een jury van Nederlandse consumenten bepaald. De Nederlandse consument beoordeelt Ikea als servicegericht en klantbewust met veel oog voor het gemak van de klant. Op de tweede plaats eindigde de Hema en op de derde plaats de ANWB Wegenwacht. Initiatiefnemers van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland zijn MarketResponse en Egbert Jan van Bel, auteur van het boek 'Kloteklanten'.
Het oordeel van de jury is gebaseerd op drie criteria: product, merk en relatie. Het nakomen van de belofte, service, gemak en persoonlijke aandacht zijn voor consumenten belangrijke waarden bij de beoordeling van klantvriendelijke bedrijven. De retailbranche scoort het beste; energie- en telecombedrijven het slechtst. Helemaal onderaan de lijst staat de Belastingdienst.

0 reacties:

Een reactie posten