Nederlanders zijn van plan om minder vlees en vis te consumeren. Maar liefst 24 procent van de vrouwen is van plan om dit jaar minder vlees en vis te eten, terwijl 17 procent van de mannen zegt dit te willen doen. Al geeft een groter percentage - 45 procent - van de mannen aan helemaal niet geneigd te zijn om te minderen met vlees en vis. Nederlanders willen vooral uit milieuoverwegingen minder vlees en vis consumeren, op de tweede plaats staat dierenwelzijn en op de derde plaats de eigen gezondheid.
Op basis van gemeten aankoopgedrag in supermarkten ziet GfK een duidelijke groei voor alternatieve(=plantaardige) zuivel-varianten. Deze volumegroei is voornamelijk gedreven doordat mensen het vaker gaan kopen. Dit gebeurt vooral bij de wat oudere huishoudens. Op dit moment koopt zo’n 40% van de Nederlandse huishoudens wel eens plantaardige zuivelproducten. Ondanks de groei van deze alternatieven bestaat nog steeds 95% van het zuivelvolume uit producten op basis van melk.
0 reacties:
Een reactie posten