De digitale winkel van Albert Heijn is voor een testperiode van twee maanden ‘geland’ op Schiphol en opent vandaag haar deuren. Alle bezoekers van Schiphol kunnen tot eind januari de snelheid en het gemak ervaren van winkelen zonder kassa: het is niet nodig producten te scannen en de betaling gaat automatisch.
Het concept doet denken aan de Amazon Go formule: je scant je (contactloze) betaalpas bij de deur die vanzelf opengaat. Vervolgens pak je de producten die je wilt hebben, stopt ze in je tas en loopt naar buiten. De boodschappen worden automatisch geregistreerd en betaald. Klanten kunnen, als zij dat willen, bij de uitgang hun aankopen controleren.
In september begon Albert Heijn de proef met de digitale winkel bij het hoofdkantoor in Zaandam. De winkel is samen met de Amerikaanse tech-start up AiFi en met ING ontwikkeld.
De winkel heeft nu een plek gekregen op het Jan Dellaertplein voor Schiphol Plaza, volgens moeder Ahold een mooie testlocatie vanwege het grote aantal passanten. Hier wordt de komende twee maanden verder getest om de techniek en klantervaring nog beter te maken. Ahold vertelt niet wat de verdere plannen zijn.
dinsdag 26 november 2019
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten