Subscribe Twitter

woensdag 12 oktober 2016

Zo dring je de fruitverspilling terug

Met gezondere producten ook de voedselketen verduurzamen. Die uitdaging hebben De Verspillingfabriek en Yespers opgepakt en samengebracht in de nieuwe Granola-producten van Yespers.

"Toen we in 2014 begonnen met het merk Yespers was ons doel consumenten met lekkere en gezondere producten te verleiden en op die manier bij te dragen aan het verduurzamen van de voedselketen. Vanuit dat idee zijn we bij de lancering van onze innovatieve en gezondere spreads gaan nadenken over het opnieuw inzetten van diezelfde spreads, mocht er ooit sprake zijn van derving", vertelt Stefan Baecke, directeur van Yespers. "Zo kwamen we intern op het idee om een nieuw soort ontbijtgraan te ontwikkelen: Yespers Granola's. Zo kijken wij tegen het produceren en consumeren van voedsel aan, als een moment om van te genieten en als een oplossing voor meerdere uitdagingen op het gebied van duurzaamheid."

"De receptuur van de granola's is namelijk zo samengesteld dat we onze spreads kunnen hergebruiken", vertelt Patrick Ooms, Head Business Development. "Het resultaat is dat we én een heel nieuw product hebben ontwikkeld én ook een oplossing hebben bedacht voor óf onze eigen reststroom aan fruitspreads óf de reststroom aan fruit van een andere producent. Het was voor ons een logische stap om samenwerking te zoeken met De Verspillingsfabriek van Bob Hutten. Het idee achter De Verspillingsfabriek sluit geheel aan bij onze visie over het omgaan met waardevolle grondstoffen en het in de praktijk brengen van duurzaam produceren en consumeren."

0 reacties:

Een reactie posten