Subscribe Twitter

donderdag 20 oktober 2016

Verwarrende Vinkjes weg

Dankzij de campagne van de Consumentenbond verdwijnen de misleidende Vinkjes van de verpakkingen van voedingsproducten. Het juridisch bezwaar van de Consumentenbond tegen het Vinkje is door de VWS-commissie bezwaarschriften gegrond verklaard.

Bart Combée, directeur Consumentenbond: ‘Minister Schippers kon er niet langer omheen: het Vinkje kan wettelijk helemaal niet  omdat het onbegrijpelijk is. De commissie bevestigt dit.’

De Consumentenbond startte in maart 2016 de actie ‘Weg met het Vinkje’. Combée: ‘Met het Vinkje zouden consumenten in één oogopslag kunnen zien welk product een 'gezondere' of 'bewuste' keuze is, maar uit ons onderzoek bleek dat het Vinkje juist verwarrend is voor consumenten.’ Doel van de campagne was fabrikanten te laten stoppen met het Vinkje en dat de overheid te laten ophouden met het ondersteunen van dit onduidelijke en misleidende logo. Combée: 'En dat is vandaag definitief gelukt.'

0 reacties:

Een reactie plaatsen