Pages

Subscribe Twitter

donderdag 26 november 2015

Naar Aldi voor kruidnoten

Ondanks de verschillen in verpakking en uiterlijk, komen de supermarktkruidnoten uit slechts twee fabrieken. Daardoor lijken veel merken kruidnoten wat betreft smaak op elkaar. Zo zijn de chocoladekruidnoten van Plus, Lidl en Action vrijwel identiek, net als die van Aldi, Hema, Jumbo en Kruidvat. Opvallend is dat de merken met de fraaiste claims en de hoogste prijs, zoals de gechocolateerde bakkerskruidnoten van Albert Heijn en de Ambachtelijke Chocolade kruidnoten van Jumbo, het minst in de smaak vallen.

De melkchocolade-exemplaren overheersen in de zakken met chocoladekruidnoten. Vaak bestaat de mix voor 40 tot 50% uit melkchocoladekruidnoten. Pure chocola is doorgaans het minst aanwezig. Fabrikanten geven hiervoor uiteenlopende verklaringen. Volgens Plus en Action is de verhouding 50% melk, 30% wit en 20% puur visueel het aantrekkelijkst. Aldi zegt dat zij bij de samenstelling rekening houden met de populariteit van de verschillende smaken. Jumbo beaamt dat en voegt daaraan toe dat de prijs-kwaliteit verhouding ook meespeelt. Van Delft geeft ruiterlijk toe dat puur duurder is en dat daar dus het minste van in zit.

0 reacties:

Een reactie posten