Subscribe Twitter

vrijdag 31 oktober 2014

Bril pakt vaak duurder uit

Consumenten geven gemiddeld 400 euro uit aan een bril. Dat is fors meer dan de stuntprijzen waarmee opticiens adverteren. Scherp zicht heeft veel gedaanten. Wie eenmaal een passende brilmontuur heeft gevonden, mag zich nog werpen op de keuze voor de juiste glazen: enkelvoudig, multifocaal, ontspiegeld, kraswerend, en dat in verschillende kwaliteiten. De hoeveelheid aanbiedingen van opticiens is ook groot: de 2e bril gratis, een complete bril voor 99 euro, leeftijdskorting. Of: combineer de vergoeding van de zorgverzekering met een aanbieding van de opticien, en betaal soms zelfs 0 euro.

Volgens de Consumentenbond is het niet eenvoudig om een bril te vinden voor de stuntprijzen uit de advertenties. “Er wordt geadverteerd met een vanaf-prijs, maar in de winkel pakt de keuze vaak veel duurder uit”, zegt Joyce Donat van de Consumentenbond. “Dat er nog iets bijkomt, is op zich niet vreemd. Maar een voorbeeld waarbij alleen al de glazen 259 euro extra kosten, terwijl de advertentie rept over een complete bril voor 99 euro, gaat wel ver.” Veel mensen hebben een bril nodig om veraf én dichtbij te kunnen zien. Zulke multifocale glazen kosten per twee zeker 79 euro meer, stelt de Consumentenbond.

0 reacties:

Een reactie posten