Subscribe Twitter

donderdag 6 juni 2013

Laat je peuk niet alleen

Donderdag 6 juni geven Martijn Vroom, wethouder van Natuur en Milieu, Bas Brekelmans, wethouder van Strand en Recreatie, Helene van Zutphen, directeur van NederlandSchoon en Arnoud Ongerboer de Visser, director Corporate Affairs Japan Tobacco International, de officiƫle aftrap voor de zomercampagne 'Laat je peuk niet alleen; verzamel ze in de asbak'. Doelstelling van deze campagne is om de bereidwilligheid van rokers om hun peuken op te ruimen te vergroten.
Onder het motto 'Laat je peuk niet alleen' zetten initiatiefnemers Gemeente Noordwijk, NederlandSchoon en Japan Tobacco International (JTI) slimme peukenvoorzieningen en communicatie in om dit doel te bereiken. Teams gaan op pad om 'gelikte' zakasbakjes uit te delen, waarbij de rokende strandbezoeker wordt aangesproken op zijn bereidwilligheid om deze voor zijn peuk te gebruiken. De eerste campagne dagen zullen direct na het kickoff plaatst vinden op 7 en 8 juni. Daarnaast worden er ruim 100 speciale Droppits bij strandopgangen en op de boulevard geplaatst. Ook is er duidelijke communicatie over de campagne in de vorm van posters, free publicity en billboards.
De Noordwijkse strandondernemers zijn intensief bij de campagne betrokken. Het is dan ook geen wonder dat de kickoff plaatsvindt op het strand, in strandpaviljoen Alexander Beach.
Gemeente Noordwijk en de strandondernemers zetten hoog in op een schoon strand. "De ambitie is een top tien plaats bij de schoonste strandverkiezing en hoge ogen bij Het beste paviljoen van Nederland" aldus Petri Biegstraaten van gemeente Noordwijk. In de zomer wordt het strand dagelijks gereinigd door middel van het legen van de vuilnisbakken en het beachcleanen van het strand. Ook zorgen de paviljoens ervoor dat het strand rondom de paviljoens tiptop in orde is.

0 reacties:

Een reactie plaatsen