Subscribe Twitter

maandag 8 augustus 2011

Stofzuigen op z’n mokums

Ik ben op zoek naar een stofzuiger voor mijn neef. Hij is al 72 en blind.” Eigenaar van De Stofzuigerkoning Johan Cornelisse (57) kijkt zijn klant vragend aan. “Blind? Ik ken u best informeren over een goed apparaat, maar ik ken uw neef niet vertellen hoe die blind moet stofzuigen.” “Nouja, het gaat erom dat het ding makkelijk hanteerbaar is.” Daar weet Cornelisse wel wat op. Vanachter een rits stofzuigerslangen trekt hij een feloranje steelstofzuiger tevoorschijn, zo een die je in een jaren-zestigfilm wel eens voorbij ziet komen. “Hij kost je twee meier, maar dan heb je ook wat. Duitse makelij, vijf jaar garantie. Ik wil niet dat u na twee maanden op de stoep staat met een kapotte stofzuiger.”

0 reacties:

Een reactie plaatsen