Subscribe Twitter

donderdag 5 mei 2011

Moordende concurrentie online schoenenmarkt

Boeties.nl lanceerde deze week haar vernieuwde webshop voor cowboylaarzen. De shop sloot exclusieve deals met merken als Tony Mora en ontdeed zich van artikelen voor een algemener publiek. "We moesten wel" , verklaart eigenaar Enrico Kunstl. "De online markt voor schoenen is een van de snelst groeiende segmenten van de Nederlandse e-commerce sector. In recordtempo is de concurrentie moordend geworden, je zult alleen overleven als je de enige bent met een bepaald aanbod en concept."
Het aanbod van Boeties.nl, dat bestaat uit cowboylaarzen in felle kleuren voor vrouwen en meisjes, blijkt het goed te doen bij hoogopgeleide vrouwen met een flink shopbudget. Op basis van hun ervaringen en onderzoek besloten Enrico en zijn compagnon Rosil de Geus om binnen een half jaar na de start van hun onderneming het roer radicaal om te gooien. "Wij startten in de zomer van 2010, binnen 6 maanden kwamen we erachter dat het voor ons weinig zin heeft om mainstream merken uit het midden- en laagsegment aan te bieden. Volgens mij verloren we die bezoekers meteen aan Zalando, dat in dezelfde periode aan haar opmars door Nederland begon."

0 reacties:

Een reactie plaatsen