Subscribe Twitter

vrijdag 1 april 2011

Beschuit voor linkshandigen op markt

Wie als linkshandige tijdens zijn ontbijt of lunch heeft geprobeerd een beschuit uit de rol te halen, weet hoe lastig dat is: de verpakking is lastig te openen en de beschuiten zijn alleen met veel gefriemel uit de verpakking te halen. Het gevolg is vaak een of meerdere kapotte beschuiten, of nog meer ergernis. Fabrikant Bolletje die jaren geleden ook al de alom gewaardeerde beschuitinkeping ontwikkelde, komt vanaf vandaag met een speciale beschuit voor linkshandige mensen. Eerder deze week kondigde de onderneming dat plan al aan bij de presentatie van de jaarcijfers. Vanaf volgende week ligt de nieuwe variant in de winkels.
De beschuit voor linkshandigen past in het rijtje van speciaal voor linkshandige mensen ontwikkelde producten zoals dunschillers, pennen, scharen en blikopeners. Linkshandigen hebben meestal ergomisch gezien problemen om bestaande producten die vrijwel altijd voor rechtshandigen zijn ontwikkeld, te gebruiken. De nieuwe beschuit voor linkshandigen is al in productie op de nieuwe productielijn van Bolletje die in 2010 in gebruik werd genomen. Dit is een van de modernste productiefaciliteiten voor bakkersproducten in Europa. Bolletje verwacht dit jaar al vele miljoenen beschuiten voor linkshandigen af te zetten.
De bestaande beschuit van Bolletje, voorzien van een inkeping aan de rechterzijde, zorgt bij linkshandigen voor problemen in het gebruik. Bolletje pastte de inkeping en verpakking daarop aan en testte deze uitvoerig op de nieuwe productielijn en bij consumenten.
Annemieke Bouwmeester, senior product manager bij Bolletje is trots dat Bolletje als eerste Nederlandse fabrikant overgaat op food producten voor linkshandigen: "Bolletje is een oermerk in Nederlandse huishoudens en staat steevast als basis bij het ontbijt en de lunch op tafel. Omdat wij vinden dat beschuit er voor iedereen is en moet kunnen zijn, hebben we gemeend de verzoeken die we al jaren van linkshandigen kregen nu in te willigen. Daarnaast zal deze beschuitvariant onze afzet in beschuit aanzienlijk laten groeien."
Ongeveer 90% van de Nederlanders ontbijt thuis. Daarvan is 10% linkshandig. "We consumeren gezamenlijk voor zo'n 35 miljoen euro aan beschuit in allerlei varianten. Dat zijn circa 30 miljoen rollen beschuit. We kunnen met dit product een mooie impuls geven aan ons marktaandeel, juist omdat de beschuitvarianten het enorm goed doen."

0 reacties:

Een reactie plaatsen