Pages

Subscribe Twitter

vrijdag 26 november 2010

Nederland noemt zich prijsbewust, maar is dit niet

Uit recent onderzoek naar prijsbewust Nederland komen tegenstrijdigheden naar voren. Nederlanders geven aan dat ze naar voordelige prijzen zoeken op het gebied van televisies, laptops, dvd-spelers en magnetrons. Aan de andere kant blijkt dat ze niet of nauwelijks prijzen vergelijken bij andere producten. Bovendien vindt Nederland (62%) de gemiddelde inwoner niet tot matig prijsbewust.
Marktonderzoek onder bijna vijfhonderd Nederlanders, uitgevoerd in opdracht van vergelijkingssite Beslist.nl, heeft dit uitgewezen. Maar liefst 82 procent van de consumenten vergelijkt de prijzen van elektronica met elkaar, 77 procent doet dat ook bij de aankoop van huishoudelijke apparaten als de magnetron en een Nespresso-apparaat. Nieuwbakken ouders daarentegen kijken niet op een euro meer of minder. Minder dan één op de tien doet voor het kopen van een wiegje, kleertjes of babyvoedsel eerst prijsonderzoek. Datzelfde geldt voor fitness- en gezondheidsartikelen. Ook bij die producten is het prijsbewustzijn van consumenten nauwelijks noemenswaardig te noemen. Slechts 6 procent van de Nederlanders vergelijkt de prijzen van deze producten met elkaar voordat de aankoop een feit is.
Jacht op voordelige aanbieders

0 reacties:

Een reactie posten